Як купувати товари на електронних торгах

З метою виключення корупційної складової при державних закупівлях Міністерством економіки у 2016 році була створена електронна система Prozorro. Це онлайн-майданчик, на якому державні й комунальні замовники виставляють тендери, а представники бізнесу вносять свої пропозиції щодо надання необхідних послуг, робіт чи товарів.

Як купувати товари на електронних торгах
Як купувати товари на електронних торгах

Процедура держзакупівель на електронних торгах

Перед участю в аукціонах варто детально розібратися, як купувати товари на електронних торгах https://www.uub.com.ua/torgy-ta-auktsiony/neobroblena-derevyna/vzyaty-uchast-u-torgah/ . Зареєструватися напряму на сайті Prozorro неможливо. На офіційній сторінці Прозорро є перелік електронних майданчиків, які пройшли акредитацію і синхронізуються з Центрально базою даних. 

Однією з таких платформ є Українська універсальна біржа. Вона користується популярністю серед учасників торгів завдяки простому інтерфейсу і додатковим функціям, що пропонуються користувачам.   

Торги через електронну систему мають ряд переваг для постачальників:

  • дотримуються правила рівності серед конкурентів;
  • вартість товарів не перевищує ринкову;
  • проводиться об‘єктивний аналіз процесу торгів;
  • громадські організації, які борються з корупцією, отримують доступ до результатів аукціонів;
  • можна оскаржити результати.

Проводяться аукціони онлайн. Після реєстрації на одній із платформ учасник отримує доступ до всіх оголошень про виставлені тендери через e-mail розсилку, завдяки чому дізнається про час и дату проведення аукціону, який його цікавить. 

Переможець визначається автоматично системою Prozorro. Усі пропозиції постачальників подаються інкогніто. Після завершення аукціону інформація про учасників і запропоновані ціни стає загальнодоступною  

Алгоритм держзакупівель товарів на Prozorro

Для участі в торгах на закупівлю товарів необхідно здійснити кілька кроків.

  1. Реєстрація. На сайті УУБ створити особистий профіль, заповнивши всі поля у вкладці учасника.
  2. Ідентифікація включає обов‘язкове підписання договору з акредитованим майданчиком про членство і внесення певної суми на рахунок у розділі «Розрахунки». Тарифи однакові на всіх платформах.
  3. Через особистий кабінет учасник отримує інформацію про оголошені тендери. Можна виставити фільтри, щоб не отримувати забагато сповіщень про неактуальні для окремого покупця аукціони.
  4. Ознайомлення з вимогами замовника, можливість поставити йому уточнюючі питання у розділі «Питання».
  5. Якщо тендер цікавий постачальнику, у визначений день він подає пропозицію. 
  6. Торги відбуваються в 3 етапи. Перший проходить на зниження закупівельної ціни. На другому розмір кроку складає від 0,5 до 3% від загальної суми бюджету. Третій, надпороговий не регламентує розмір кроку.
  7. Переможець, який запропонував найнижчу вартість, підписує договір із замовником.

Якщо постачальник вперше бере участь в аукціоні, то платформа УУБ надасть кваліфіковані консультації і проінструктує, як працювати на онлайн-майданчику. Також через особистий кабінет можна отримувати інформацію про зміни в законодавстві, які стосуються проведення публічних держзакупівель через електронну систему Prozorro.  

No votes yet.
Please wait...

Ответить