Брейк-пойнт: як світ моди надихається світом теніса

Прямо зараз проходить перший у році тенісний турнір Великого Шолома – Australian Open 2024, за яким стежать тисячі фанатів по всьому світу. Але уважно за тенісними баталіями стежать не лише шанувальники цього виду спорту, а й fashion-світ – топові гравці регулярно стають амбасадорами модних або ювелірних брендів, випускають спільні колекції зі спортивними гігантами, а атрибути їхньої форми нерідко залітають у модні тренди. Ми уважно подивилися на взаємозв'язок цих двох одночасно далеких і близьких світів.

Тенісна мода, 19360Тенісна мода, 1936

Реклама

Теніс – аристократичний та ефектний вид спорту – завжди був у полі зору модної індустрії, але за останні пару років його затребуваність зросла у кілька разів. З одного боку, це пов'язано із загальною популярністю спортсменів у соціальних мережах, які користуються величезною довірою у найрізноманітнішої аудиторії, а з іншого – за останні кілька сезонів на кортах запалилися нові зірки – амбітні, яскраві, харизматичні. Так, руку на пульсі тут тримає модний Дім Louis Vuitton – у червні минулого року французи підписали контракт із гарячим іспанцем Карлосом Алькарасом, який у свої 20 років вже встиг побувати першою ракеткою світу та переможцем двох турнірів Великого шлема. Тенісні інсайдери називають його новою великою зіркою, яка завоює ще чимало титулів, а його емоційність, щирість і десь ще юнацька сором'язливість роблять іспанця улюбленцем публіки.

Карлос Алькарас в рекламній кампанії Louis Vuitton1Карлос Алькарас в рекламній кампанії Louis Vuitton

"Правда в тому, що я дуже пишаюся цим співробітництвом. Можна навіть сказати, що я мріяв стати частиною родини Louis Vuitton", – зазначив Алькарас. Співпраця з модним Домом стала не першим його знайомством із модною індустрією – до цього він знявся у рекламній кампанії Calvins or Nothing американського бренду Calvin Klein. А буквально за кілька днів до старту Australian Open французський бренд та тенісист представили унікальну скриню Malle Vestiaire, присвячену видатним спортивним досягненням Алькараса. У персоналізованій скрині знайшлося місце і для особистих речей спортсмена, наприклад, блакитної сумки Speedy P9, подарованої йому креативним директором чоловічого підрозділу Louis Vuitton Фареллом Вільямсом, і для тенісної форми, і для улюблених ракеток.

12

Модний Дім Gucci минулого літа також заявив про свої амбіції стати більш видимим у тенісному світі. Своїм амбасадором марка обрала італійського тенісиста Яніка Сіннера, який зараз займає четвертий рядок у світовому рейтингу. Йому 22 роки і з кожним сезоном він грає все впевненіше та успішніше. В тому році цей дует змусив весь модний світ звернути на себе увагу завдяки лише одному зухвалому моменту – Сіннер на Вімблдоні вийшов на корт зі шкіряною сумкою, прикрашеною монограмою Gucci. Справа в тому, що Вімблдон – найстаріший тенісний турнір у світі – відомий своїми суворими правилами щодо зовнішнього вигляду спортсменів. Їм дозволено виключно білий колір форми, але при цьому нічого не було прописано про сумку – італійці скористалися цією прогалиною. Вийшло ефектно.

Янік Сіннер3Янік Сіннер

Окремий світ – це екіпірування спортсменів, в якому вони виходять на корт. У тому ж чоловічому турі на турнірах Великого Шолома матчі можуть тривати до п'яти годин і весь цей час багатотисячна аудиторія бачить логотип (або навіть декілька) того чи іншого спортивного гіганта. Багато років лідером тут була американська компанія NIKE – у різний час у їхньому одязі виступали Рафаель Надаль, Сірена Вільямс та Роджер Федерер. Суми контрактів дорівнювали десяткам мільйонів доларів, але боротьба за топових гравців змушувала бренди піднімати ставки вище та вище. Так, у 2018-му Федерер, лідер світового рейтингу на той момент, підписав 10-річний контракт на 300 мільонів доларів із японцями Uniqlo.

Топові спортсмени на рекламних контрактах з брендами заробляють більше, ніж за гру на турнірах

Це співробітництво цікаве ще й тим, що два роки тому швейцарець завершив тенісну кар'єру, але продовжує рекламну активність, а в 2022-му за інформацією Forbes Роджер став найбагатшим тенісистом у світі – за рік він заробив 90 мільйонів доларів, і вся сума – це рекламні контракти, а не призові. Одна з останніх новин, пов'язаних з ім'ям великого тенісиста – колекція одягу для Uniqlo, над якою він працював разом із британським дизайнером Джонатаном Андерсоном. "Я завжди хотів зробити колекцію, яка ідеально підходить для гри в теніс і водночас універсальна для інших сфер повсякденного життя. Мені пощастило, що Джонатан розділив це бачення. Разом ми змогли створити стильну та зручну лінію у класичному тенісному стилі", – розповідав літом 2023-го Федерер.

Колекція Roger Federer by JW ANDERSON / UNIQLO4Колекція Roger Federer by JW ANDERSON / UNIQLO

Щодо Nike – їх популярність в турі зараз дещо падає, бо топові спортсмени, на яких марка робила ставку чи зробили паузу в кар'єрі, чи тільки повертаються в тур після неї. Наприклад, для зіркової Наомі Осаки, яка вирішила повернутися в велику гру після народження дитини як раз на Australian Open 2024, було зроблене спеціальне вбрання в її улюбленому чорному кольорі зі вставками під зміїну шкіру, але яскравого камбеку не вийшло – японка програла вже у першому колі.

Наомі Осака, Australian Open 20245Наомі Осака, Australian Open 2024

Взаємопроникнення моди та тенісу відчувається не лише на корті, а й за його межами, коли елементи тенісного стилю стають модними трендами. Найкращим підтвердженням цих слів є цифри. Так, за інформацією Depop, з березня по липень 2023-го пошуковий запит "тенісне поло" зріс на 218%, тоді як пошуки "тенісної сорочки" збільшилися на 157% з початку 2022 року. Про ріст зацікавленості також рапортують бренди типу Ralph Lauren та Lacoste – вони мають чітку прив'язку до стилю Old Money, а саме теніс є втіленням цієї естетики у світі спорту.

Принцеса Діана, 19886Принцеса Діана, 1988

Згадати хоча б фотографії принцеси Діани кінця 1980-х, коли вона абсолютно приголомшливо, у своїй манері, стилізувала тенісні спідниці в складку або футболки-поло. До речі, для любителів тенісу саме цей історичний період є розквітом тенісної моди. Легенди Nike Court, Le Coq Sportif, Adidas та Fila саме тоді з тенісних кортів вийшли на вулиці. Але якщо подивитися трохи далі, то одне з перших злиттів моди та тенісу сталося ще у 1920-х – саме тоді французька тенісистка Сюзанн Ленглен вперше з'явилася на корті у спідниці пліссе, топі без рукавів та бандані. До цього жінки грали у спідницях довжини міді та кардиганах. Вона миттєво стала музою дизайнера Жака Пату – згодом він створював для неї образи і для гри, і для звичайного життя.

Сьогодні варіації на тему тенісних спідниць можна побачити в колекціях Lacoste, Miu Miu та Celine, а дівчата комбінують їх з оверсайз-светрами, укороченими кардиганами та строгими жакетами. Навіть ультрамодні мікро-шорти пов'язані насправді зі світом тенісу. Американська тенісистка Ґассі Моран наприкінці 1940-х вийшла на корта у дуже коротких шортах, які для неї створив дизайнер Тед Тінлінг. Завершилася ця авантюра звинуваченнями у пропаганді надмірної сексуальності та забороною Тінлінгу з'являтися на Вімблдоні протягом 33 років.

Ґассі Моран, 19497Ґассі Моран, 1949

Ці всі приклади – лише мала частина доказів, що світи моди і тенісу вже пов'язані назавжди, і не важливо, чи розбираєтеся ви у всіх тонкощах гри, чи просто вирішили себе порадувати лаконічним тенісним кольє.

Источник

No votes yet.
Please wait...

Ответить